Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011

Γιατί Υπάρχει Το Κακό Στον Κόσμο;

    Τις προάλλες είχα μια συζήτηση με μια φίλη και, ενώ οι φιλοσοφικές αύρες μας περιέζωναν και ανέμιζαν τα μαλλιά μας, αναρωτηθήκαμε: γιατί υπάρχει το κακό; Τι εξυπηρετεί; Έχω ακούσει πολλούς να υποστηρίζουν πως Θεός δεν υπάρχει επειδή, αν υπήρχε, δεν θα επέτρεπε το κακό και το θάνατο  στον κόσμο! Ε όχι, διαφωνώ... Το κακό είναι κάτι απαραίτητο, κι ας το μισούμε όλοι μας σε κάθε μορφή του.
    Για να το αναλύσω τώρα θα πρέπει να το ορίσω. Θα είναι κάπως γενικός ο ορισμός μιας και "κακά" είναι πολλά πράγματα. Κακή μπορεί να χαρακτηριστεί μια ψυχή, μια σκέψη, η συμπεριφορά κάποιου, ένα συναίσθημα, καθώς και μια μακαρονάδα. "Κακό" πάντως θα πω πως είναι: πρώτον, ό,τι δεν είναι καλό, ποιοτικά, ως ενέργεια ή ως νοοτροπία. Δεύτερον, είναι ό,τι βλάπτει άμεσα και καταστρέφει, ή οι συνέπειές του προκαλούν σήψη, μίσος, διαφθορά, καταστροφή και άσχημες καταστάσεις. Ο καθένας μας βέβαια μπορεί να κρίνει αλλιώς το "κακό", επειδή η έννοια είναι αυστηρά και απόλυτα υποκειμενική. Μπορεί εγώ να θεωρώ πως είμαι ο καλύτερος άνθρωπος αλλά οι γύρω μου να με βρίσκουν κακό στη δουλειά μου, στις σχέσεις μου, γενικά στην ποιότητά μου ως άτομο, και όλοι θα το κάνουν για δικούς τους λόγους!
    Αφού έδωσα έναν υποτυπώδη ορισμό του "Κακού" ας πάω και στον λόγο ύπαρξής του. Σύμφωνα με την ταπεινή μου γνώμη το κακό υπάρχει για να επιβεβαιώνει το καλό. Φανταστείτε έναν κόσμο όπου δεν θα υπήρχε κακό σε καμία μορφή: να ήταν όλα άψογα, χωρίς καταστροφές κτλ. Τι αξία θα είχε αυτό το καλό αφού δεν θα υπήρχε το κακό παράδειγμα ως αντιστάθμισμα; Το καλό θα ήταν το καθημερινό, το βαρετό, το αυτονόητο... Αλλά στον ατελή μα τέλειο κόσμο μας κάθε καλή πράξη την εκτιμάμε επειδή την εξυψώνουμε σε σχέση με την αντίστοιχη κακή. Επιβεβαιωνόμαστε και επιβεβαιώνουμε τους άλλους με γνώμονα το κακό. Εγώ θα κριθώ ως καλός όταν οι γύρω μου, έχοντας στο μυαλό τους παραδείγματα κακίας, με ξεχωρίσουν και με εκτιμήσουν. Αυτό μπορεί να συμβεί σε οτιδήποτε δικό μου, όπως στην συμπεριφορά μου, στις σκέψεις μου, στις αποφάσεις μου και, το κυριότερο, στην μακαρονάδα που θα φτιάξω.
    Ας αφιερώσω τέλος και δυο αράδες στο θέμα της ύπαρξης του Θεού, η οποία κλονίζεται (σύμφωνα με πολλούς) λόγω της ύπαρξης του κακού: ο Θεός (όπως κι αν περιγράφεται αυτός, δεν είναι το θέμα μας - εγώ τον ορίζω εδώ απλά ως δημιουργό) δημιούργησε το κακό για να εκτιμήσουμε καθετί καλό και να βελτιωθούμε οι ίδιοι μας. Το κακό μπορεί να μας προκαλέσει φόβο, θλίψη κτλ και να μας κάνει δυνατότερους κι εμπειρότερους, δηλαδή να λειτουργήσει προτρεπτικά. Όσο για την άποψη πως "ο Θεός αφήνει ανθρώπους να πεθαίνουν άδικα" εγώ ας πω αυτό: αν τους έσωζε όλους αυτούς, δεν θα ήταν άδικο για εμάς τους υπόλοιπους που κάποτε θα παραδώσουμε πνεύμα εις Κύριον; Δυστυχώς, το τι είναι δίκαιο να γίνει και τι όχι είναι αρκετά περίπλοκο για να καθοριστεί απλά από λίγες λέξεις: για μένα το "κακό" δεν είναι δίκαιο ούτε άδικο, απλώς αναγκαίο...

17 σχόλια:

  1. Μαλακίες λες στη συγκεκριμένη περίπτωση.Δεν υπάρχει υποκειμενικότητα στο Καλό και στο Κακό.Ειναι σαν να μου λες ότι στο Ηθος το Καλό και κακό το αντιλαμβάνεται κανεις με διαφορετικό τρόπο.Και εγώ σου λέω πως το βλεπουν οι Ανθρωποι το Καλο και το Κακό.Στην Ηθική το θέμα είνα ξεκάθαρο και δεν υπάρχει καμία υποκειμενικότητα,γιατί το Καλό και το Κακό είναι σε περισσότερο ποσοστό θέμα Ηθικής.Το Κακό είναι η βρισιά,το ξύλο,η ειρωνία μεσα απο το ύφος του προσώπου και κυριως απο τα μάτια και απο τις κινήσεις των Φρυδιών και του βλεφάρου,η ειρωνία στα λόγια,η λεκτική βία,ο πυροβολισμός,η ληστεία,η πορνεία,η ομοφυλοφιλία,η αιμομιξία,ο τρανσεξουαλισμός,ο τραβεστισμός,η λεσβιασμός,η ασέβεια,η αυθαδεια και η συνέχη αρνητική ομιλία,η αποτομότητα και η ψυχρότητα στη συμπεριφορά,η σπρωξια και η μικρή και η μεγάλη,η σπρωξιά και η αποτομη και μικρή και η απότομη και μεγάλη,η αδιαφορία,η ειρωνία και το γέλιο σε βαρος ενός ανθρώπου,το ψέμα,η υποκρισία,ο εγωισμός,η Αλαζονεία,η τάση για κυριρχία και εξουσία με σκοπο την θεοποίηση του Εαυτού και την υποτιμηση όλης της υπόλοιπης Ανθρωπότητας,η διαφθορά,η οικογενεική βια σε συνδυασμό με τη λεκτική βία,η λεκτική βία σε όλα τα θέματα,η εγκληματικότητα και ο σκοτωμός ενός αθώου ανθρώπου,ο πόλεμος.Επίσης ο στοματικός έρωτας,ο έρωτας και το σεξ με πολλους άντρες και γυναίκες,ο σοδομισμός,η κοροϊδία,η αναισθησία και η ελλειψη ευαισθησίας,τα ναρκωτικά,τα ποτά,τα αλκόολ,τα ξενύχτια,τα τατουαζ,ο Σατανισμός με σεξουαλικά όργια,η βια στα σχολεία και παίρνει ανησυχητικές διαστάεις,η βία στην πολιτική,η βία στην οικονομία,η βία στα γήπεδα και στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ και σε άλλα αθλήματα με κουκουλοφόρους να σπανε καρέκλες και να πετάνε φωτοβολίδες στο χώρο του γηπέδου και ξέρω ότι σου είναι γνωστα αυτά τα περιστατικά,η βία στο σεξ με τον βιασμό μικρών αγοριών και κοριτσιών και ενηλίκων,η φτώχεια,ο μπαϊσεξουαλισμός,ο μετροσεξουαλισμός,η οπλοφορία,ο στοματικός έρωτας και οι πολλές γυναίκες και οι πολλοί άντρες,η διαφημιση στην τηλεόραση της σεξουαλικής ανηθικότητας,ο άνθρωπος κάποτε στο μέλλον θα αποκτήσει και θα έχει τις δυνάμεις της Φύσης και με τα πάθη θα κάνε κατάχρηση στις φυσικές δυνάμεις.Επομένως για πες ποια είναι η υποκειμενικότητα εφόσον είναι ξεκάρη η κατασταση στο Καλό και στο Κακό,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον έχεις μπερδεμένα κάποια πράγματα στο κεφάλι σου ή απλά δεν διάβασες καλά τις σκέψεις μου. Προφανώς δεν κατάλαβες το ύφος: δεν εξωραΐζω το Κακό, αναρωτιέμαι και ψάχνω λόγους για την αναγκαιότητά του στον κόσμο. Εσύ μου αραδιάζεις δεκάδες παραδείγματα, σωστά ή λάθος, γενικά κι αόριστα. Σίγουρα θα πρέπει να ξαναδιαβάσεις το άρθρο και να καταλάβεις καλύτερα.

      Διαγραφή
  2. Εφοσον μιλάς για υποκειμενικότητα μιλάς για τους περισ΄σότερους Ανθρώπους οι οποίοι προτιμούν τα παραπάνω τα οποία ανέφερα.Τοτε αυτό το οποίο εσύ ονομάζεις υποειμενικότητα εγω το νομάζω Ηλιθιλότητα και Ανηθικότητα.Και το λέω γιατί εφόσον οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν συνειδητά να κάνουν όλες αυτές τις αισχρές πράξεις τοτε δεν υπάρχει θέμα Υποκειμενικότητας αλλά υπάρχει θέμα Ανηθικότητας και ασέβειας προς τον Εαυτό και σοτνμ Θεό ο οποίος μας δημιουργησε καθαρούς και τέλειους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και υπάρχει υποκειμενικότητα: είναι τρομερά παιδιάστικο να μιλάμε για αντικειμενικά Κακό. Για κάθε παράδειγμά σου έχω να πω τον αντίλογο αλλά θα μου έπαιρνε περίπου ένα μήνα. Αντί να επιτίθεσαι σε μένα κάνε μια πιο προσεκτική παρατήρηση όσων λες κι από άλλες οπτικές γωνίες, όχι μόνο από την δική σου. Όσο για τον Θεό κανείς μας δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει το ΠΩΣ μας δημιούργησε... Σίγουρα πάντως όχι τέλειους :)

      Διαγραφή
  3. Θα συμφωνήσω σε αυτο που είπες αλλά θα διαφωνήσω σε αυτό που είπες.Το Καλό μπορεί να εκτιμηθεί και απο απλούς τσακωμούς και όχι σε αυτά τα τερατώδη τα οποία γίνονται στην Ανθρωπότητα.Αλλά δυστυχως πρέπει να συμβούν γιατί οι επομενες γενιές παγκοσμίως με την αναπτυξη της τεχνολογίας θα τα βρίσκουν οι νέοι όλα έτοιμα και άνετα και δεν θα εκτιμούν την αξία του Καλού και έτσι θα πρέπει,καιδυστυχώς είναι πολύ κακό,και άλλοι σκοτωμοί και πόλεμοι για να εκτιμήσουν το Καλό.Αλλά για πόσο θα συνεχιστεί ο πόλεμος και η Βία είναι άγνωστο.Ελπίζω να πάρουν το μάθημα η Ανθρωπότητα στην σημερινή εποχή το 2012 και απο εκεί και ύστρεα να μην συμβάίνουν πόλεμοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρέπει να είσαι τρομερή προσωπικότητα. Συμφωνείς μ' αυτό που είπα και παράλληλα διαφωνείς μ' αυτό που είπα. Εξήγησέ μου πώς για να μορφωθώ κι εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν για να γίνω ποιος ξεκάθαρος στο που διαφωνώ και στο που συμφωνώ λεώ ότι συμφωνώ σε αυτό που είπες στο κείμενο σου ότι ο Θεός όχι δημιούργησε όπως λες εσύ,έδωσε είναι το Σωστό την δυνατότητα της ελευθερίας της Βούλησης στον Ανθρωπο να επιλέξει το Κακό για να εκτιμήσουμε εμείς οι Ανθρωποι το Καλό και σε αυτο που διαφωνω όπως αναφέρθηκα και στην πρώτη Απαντηση είναι στο γεγονός της υποκειμενικότητας του Κακού που απλά δεν υπάρχει Υποκειμενικότητα γιατί το Κακό είναι ξεκάθαρο.Τωρα αν εσύ θέλεις να βλέπεις τα πράγματα υποκειμενικά και στον Υποκειμενικό κομμάτι εγώ δεν έχω αντίρρηση μαζί σου αλλά σε συμβουλεύω ότι αν σε λίγα χρόνια βλεπεις και αντιλαμβάνεσαι την κοινωνία να ξεφεύγει ακόμα περισσότερο και δεις το Κακό να αυξάνεται τότε και ίσως στο Θέμα του Κακού να αναθεωρήσεις την λέξη Υποκειμενικότητα που έχεις τώρα σοτ μυαλό σου και να αναθεωρήσεις την Αποψη σου.

      Διαγραφή
    2. Και επίσης όλα αυτά τα παραδείγματα που ανέφερα στην Πρώτη Απάντηση είναι όλα το Κακό.Επομένως είναι πλέον ξεκάθαρό ότι δεν υπάρχει υποκειμενικότητα στο Καλό και στο Κακό.Η κατάσταση στο Καλό και στο Κακό είναι ξεκάθαρη και υπάρχει Αντικειμενικότητα.Αν όλοι οι Ανθρωποι θεωρήσουμε ότι στο Κακό υπάρχει υποκειμενικότητα τότε τα μαύρα μας τα χάλια και τότε είναι η τραγικότητα της καταστασης στην οποία θα βρεθεί η Ανθρωπότητα με την Χαλάρωση των Ηθών και εκεί να δεις τι πόνος θα υπάρχει.Για αυτό σου λέω ότι το Καλό και το Κακό είναι ξεκάθαρο και στο Καλό και στο Κακό υπάρχει Αντικειμενικότητα.

      Διαγραφή
    3. Το Κακό δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο. Γιατί; Επειδή ο καθένας το βλέπει από την οπτική του γωνία. Κάτι κακό για σένα είναι αδιάφορο ή ίσως ακόμα και καλό για τον άλλον. Ας μην μπλέξουμε την Ηθική, η οποία είναι κανόνας για το τι είναι Καλό και Κακό (ελπίζω να συμφωνείς με τον ορισμό μου) και μεταβάλλεται ανά καιρούς και ανά κοινωνίες. Δηλαδή σε μια κοινωνία του Μεσαίωνα ο φόνος δούλων δεν ήταν κάτι κακό. Σε αρχαίους πολιτισμούς η ανθρωποθυσία ήταν θεμιτή. Ενώ ο φόνος είναι αδιαμφισβήτητα ΚΑΚΟΣ η ηθική των κοινωνιών εκείνων τον επέτρεπε. Γι' αυτό σου λέω, άσε την ηθική κατά μέρος. Και μην βάζεις τα δικά σου παραδείγματα ως γενικούς κανόνες (ακόμα κι αν είναι σωστά).

      Διαγραφή
  5. tipota den einai iero..ola mporoun na lex8oun....raul vaneigem..aeaeaexaxexaxa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οσον αφορά την αναγκαιότητα του Κακού στον κόσμο σου λέω ναι επιβάλλεται η Αναγκαιότητα του Κακου στον Κόσμο,όχι βέβαια στον βαθμο που γίνονται με τις αισχρές σεξουαλικότητες και τις επιθετικές συμπεριφορές και όλες οι βιαιότητες στν υπερθετικό βαθμό αλλά σε πιο ήπιο και κανονικό βαθμό,και επιβάλλεται η Αναγκαιότητα στο Κακό στον Κόσμο και στην Ανθρωπότητα για να εκτιμήσουμε το Καλό.Κοίταξε έπρεπε με τόση γνώση που έχουμε για το Κακό έπρεπε να έχουμε σταματήσει να κάνουνε βιαιότητες απέναντι στον Συνάνθρωπο μας.Το Κακό πρέπει να πάψει να είναι αναγκαίο μεχρι τώρα στο 2012,γιατί τόσα πραγματα συμβαίνουν στον κόσμο που δεν νομίζω ότι χρειάζεται να δούμε μια νέα μορφη και ένα νέο χαρακτηριστικό στο Κακό για να έχουμε έπιπλέον γνώση στο Κακό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν μπορούσαμε φίλε μου να ελέγχουμε το πού και πώς εμφανίζεται το κακό θα είχαμε λύσει πολλά προβλήματα. Ποτέ δεν θα σταματήσει, ούτε το 2012 ούτε καν το 5426. Η γνώση είναι άσχετη με αυτό.

      Διαγραφή
  7. Να σου πω ένα παράδειγμα για να δω αν συμφωνούμε και οι δύο.Στην Αμερική εφαρμόστηκε το Swinging.Τι είναι το swinging?
    Το Swinging πρόκειται για ερωτικές συναντήσεις μεταξύ δύ ζευγαριών,όπου οι σύντροφοι συναινούν στην ανταλλαγή σεξουαλικών συντρόφων.Στην Αθήνα υπάρχουν τέτοια club,οι θαμώνες των οποίων συνεχώς αυξάνονται.Η τάση του Swinging ήρθε απο την Αμερική και βρίσκει φανατικούς οπάδους στην Αθήνα,αφού αρκετά ζευγάρια αντί να στραφούν σε τρίτα πρόσωπα,προτιμούν να ανταλάσσουν συντρόφους και ο ένας να είναι πρών την στιγμή της συνουσίας του άλλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία πες εδώ ότι εφαρμόστηκε αυτή η ανοησία.Και πες ότι επικρατεί στην Ελλάδα.Το Σουίνγκινγκ είναι Κακό.Το Σουίγκινγκ υπάρχει για ενα μεγάλο χρονικό διάστημα στην Ελλάδα και ας πούμε μια δεκαετία.Εφόσον καταλαβαίνεις ότι είναι μοιχεία το Σουίγκινγκ,γιατί εφόσον είσαι παντρεμένος ή παντρεμένη και αποφασίσεις να κάνεις σεξ με άλλον άντρα όντας μεσα στο γάμο και να πιστευει η οποιδήποτε γυναίκαι ότι αυτή η διαδικασία θα ανανεώσει την σχεση του ζευγαριού στο γαμο είναι Ανηθικότητα.Και βλέπεις μέσα σε μια δεκαετία ότι το σουίγκινγκ αυξάνει τα ποσοστά του διαζυγίου και απο εκεί που το ποσοστό των Διαζυγίων στην Ελλάδα είναι 50% μέσα στην Δεκαετία που σου αναφέρω να είναι 100% τα Διαζύγια.
      Και σου λέω εγώ τώρα εφόσον μιλάς για Υποκειμενικότητα εσυ αν εγκρίνεις αυτην την Διαδικασία και να μιλήσεις όχι μόνο για σένα αλλά και γενικά και Αντικειμενικά αν είναι Σωστο και Ηθικό και αν παραπέμπει σε σωστο και ορθρό πρότυπο Συμπεριφοράς και στην Ηθική Αξιοπρέπεια.

      Διαγραφή
    2. Εγκρίνεις αυτόν τον τρόπο διαδικασίας και πράγματι αυτη η διαδικασία παραπέμπει στον σωστό και ορθό πρότυπο Συμπεριφοράς και στην Ηθική Αξιοπρέπεια?

      Διαγραφή
    3. Και πες ότι στην δεκαετία αυτής της εφαρμογής της Διαδικασίας βλέπεις αρκετες αρνητικες συνέπειες της έξέλιξης της ανθρώπινης σχέσης και τις άσχημες καταστάσεις.Θεωρείς ας πούμε ότι η αναγκαιότητα αυτης της διαδικασίας θα πρέπει να εξακουλουθεί να υπάρχει την στιγμή που είναι φανερό και πριν απο το ξέκινημα της εφαρμογής ότι πρόκειται πια με την εφαρμογή και την καθιερωση απο την πολιτεία και το Κράτος για Μοιχεία?

      Διαγραφή
    4. Δεν εγκρίνω την μοιχεία. Δεν θέλω να μπλέξω την Νομική με το θέμα της μοιχείας. Επίσης, μόλις έμαθα από σένα τον όρο swinging. Αν είναι έτσι όπως το λες, εφόσον υπάρχει συγκατάθεση από όλους και όχι ψέμα και απάτη ΔΕΝ το θεωρώ Κακό. Γενικά είμαι ΚΑΤΑ της μοιχείας, όμως υπάρχουν και πολυγαμικοί άνθρωποι. ΔΕΝ είναι κακοί: κάνουν τις επιλογές τους και, στην περίπτωση που είναι ειλικρινείς, δεν έχω να τους κατηγορήσω για τίποτα.

      Διαγραφή